Na OŠ Antona Ingoliča Spodnja Polskava in na podružnicah Pragersko in Zgornja Polskava smo 3. 10. 2022 pripravili dan dejavnosti v sklopu kulturne dediščine.
Dediščina je ostanek preteklosti, za katero moramo skrbeti danes in jo ohraniti v prihodnosti. Dediščina je vedno bila in je trajnostna. Izhaja iz človeka, družine, prenašanja tradicij in znanj, z uporabo virov iz lokalnega okolja. Zato nam je lahko navdih na mnogih področjih našega življenja v sedanjosti in s tem lahko postane osnova za našo trajnostno prihodnost.
V okviru dneva dejavnosti smo ugotavljali, kako so se naši predniki trajnostno vedli pri vsakdanjem življenju in delu, pa vse do trajnostne gradnje in urbanega planiranja. V okviru teme smo dotaknili povečanega tveganja za propadanje kulturne dediščine in se osredotočili na vprašanje, kaj lahko naredimo, da zmanjšamo tveganje.
Dan dejavnosti smo izvedli v treh delih. V prvem delu so se učenci skupaj z učitelji odpravili na sprehod po domačem kraju, kjer so si ogledali in prisluhnili predstavitvi objektov, ki imajo zgodovinsko veljavo.
V drugem delu so se učenci po razredih vključili v delavnico, kjer so iz gline izdelali izdelek, kakršnega so uporabljali nekoč – posodico za odlaganje umazane kuhalnice ali zajemalke. Kako se to naredi, je preko videa pokazala učiteljica Lara Železnik.
V tretjem delu so sodelovali učenci, ki so s sprehodom in izdelavo izdelka iz gline hitreje končali. Razmišljali so, kako bi določeni zgradbi v kraju dali vsebino. Iskali so rešitve in predlagali, kako se naj zgradba obnovi in kaj bi se v njej lahko dogajalo. Prišli so do zanimivih zaključkov. Učenci podružnične šole Zg. Polskava so na »arhitekturno-zgodovinskem sprehodu« veliko razmišljali o namembnosti stare graščine, ki bo kmalu prenovljena. Njihovi predlogi so bili zelo zanimivi. V obnovljeno zgradbo bi postavili kavarno, muzej, galerijo, knjižnico, stanovanja za ljudi… Idej jim kar ni zmanjkalo. Eva K. iz 4. B pa je celo predlagala, da bi zgradbo spremenili v »Hišo strahov«, saj vsi vemo, da legende pravijo, da v gradovih živijo duhovi. Učenci s Pragerskega so si zamislili, da bi v bivši opekarni lahko zgradili in postavili živalski vrt, zabaviščni park, cirkus ali bazene. V rdeči hiši pa bi lahko nastala glasbena šola, telovadnica, bolnica, knjižnica, Mcdolnads ali cvetličarna.
Dan smo zaključili z razstavo glinenih izdelkov na šolskih hodnikih in s spoznanjem, da je dediščina vse kar nas obdaja, kar nam je zapustila narava in kar so ustvarili naši predhodni rodovi in da smo za ohranjanje in prenašanje le-te odgovorni mi sami. Le tako jo bomo lahko ohranili za prihodnje rodove.